Spørgsmål og svar ved sommerhusudlejning
Her på siden finder du svar på ofte stillede spørgsmål fra vores gæster.
Hvad skal du være opmærksom på ift. eventuelle rejserestriktioner?
Det er vigtigt, at du er opmærksom på, om det er muligt for dig at gennemføre dit planlagte ophold.
Vi skal derfor henlede opmærksomheden på, at du selv skal kontrollere om eventuelle rejserestriktioner vil gøre sig gældende for dit ophold, og ønsker du at afbestille eller ombooke dit ophold, vil det være i henhold til vores normale lejebetingelser pkt. 6 og 7.
Du skal selv afbestille eller ombooke dit ophold via dit online lejebevis, som du kan tilgå fra linket i din bekræftelsesmail.
Find de gældende restriktioner fra de officielle myndigheder her
Hvad er betingelserne for at få gratis annullering med 15 dage til ankomst?
- Tilbuddet om 15 dages gratis annullering gælder for ophold i udvalgte sommerhuse i udvalgte perioder. Gæster kan annullere deres ophold gratis frem til 15 dage før ankomst. Hvis en annullering foretages indenfor 14 dage til ankomst, gælder de normale annulleringspolitik jf. Lejebetingelser. Annulleringsmulighederne samt dato for, hvornår reservationen senest skal være annulleret vil altid fremgå af lejebeviset
Tilbuddet gælder for udvalgte sommerhuse og på udvalgte ankomstdatoer. Tjek venligst detaljerne på siden for sommerhuset, inden du gennemfører bookingen, da sommerhusejeren løbende kan framelde og tilvælge muligheden for 15 dages annullering. Det er derfor vigtigt, at du tjekker, om 15 dages annullering er tilvalgt for sommerhuset på den dag, hvor du foretager bookingen.
Hvad er betingelserne for at få gratis annullering med 35/45 dage til ankomst?
- Fra 7. juli 2022 gælder gratis annullering med 35/45 dage til ankomst for nye bookinger med ankomst frem til 2. januar 2026.
Tjek venligst detaljerne på siden, inden du gennemfører din booking. Annulleringsmuligheder samt dato for senest annullering vil fremgå af dit lejebevis.
Hvad er betingelserne brug af rabatkoder?
- Du finder aktuelle rabatkoder og betingelser for brug af rabatkoderne her
Hvad er to-faktor-godkendelse ved kortbetaling?
Hvordan betaler jeg online og ser status på min betaling?
- Når du har modtaget dit lejebevis/bekræftelse pr. e-mail, så klik på linket i mailen, som fører dig til dit elektroniske lejebevis. Vælg "Betaling" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du gennemføre din betaling og se status på dine indbetalinger.
Er der dyner og puder i feriehuset?
- Der er altid dyner og puder i vores huse svarende til minimum det antal personer, det er beregnet til.
Må jeg medbringe ekstra børn udover det antal personer ferieboligen er beregnet til?
- Det er muligt at tage et ekstra barn på under 3 år med, men der er ikke soveplads til barnet. Du kan selv medbringe barneseng eller leje en gennem os via dit elektroniske lejebevis.
Hvordan tilkøber jeg tryghedsforsikring, linnedpakke, barneseng, slutrengøring etc.?
- Når du har modtaget dit lejebevis/bekræftelse pr. e-mail, så klik på linket i mailen, som fører dig til dit elektroniske lejebevis. Vælg "Betaling og tilkøb" under menupunktet "Rejsedokumenter". Her kan du tilkøbe diverse tillægsydelser.
Hvor finder jeg nøglen, hvis jeg ankommer udenfor åbningstid?
- Oftest er det anført på lejebeviset, hvor du finder nøglen. Er dette ikke tilfældet, vil du ved ankomst til nøgleudleveringsstedet kunne se en beskrivelse af, hvor nøglen befinder sig. Det hænder ofte, at vores gæster ankommer uden for åbningstid, og det er helt problemfrit.
Hvor mange husdyr må jeg medbringe i feriehuset?
- Det er tilladt at medbringe 2 husdyr. Hvis du ønsker at medbringe flere husdur, skal du have speciel tilladelse. Kontakt vores hovedkontor mandag - fredag fra 10 - 16 på tlf.: 70 13 00 00.
Hvordan sender jeg en reklamation?
- Er du i ferieboligen? Kontakt lokalkontoret. Telefonnummeret står nederst på dit lejebevis. Alternativt kan du finde det via vores kontaktside.
- Er du afrejst? Send en e-mail til lejerservice@dancenter.com. Angiv dit bookingnummer sammen med reklamationen.
Er det muligt at bestille et ophold på mindre end 1 uge?
- I mange af vores feriehuse er det muligt at bestille ned til min. 2 overnatninger. Der kan dog være perioder i højsæsonen, hvor det ikke er muligt at booke et ophold på mindre end 1 uge.
- I vores Danland Feriecentre er det muligt at bestille ned til min. 2 overnatninger. Her er der fri ankomstdato året rundt - Læs mere på Danland.dk.
Hvordan oplyser jeg, at jeg er med i en rabatordning?
- Hvis du er medlem af f.eks. Ældresagen, FDM, COOP eller PlusKort, kan du få rabat. Du skal blot tilgå DanCenter/Danland via deres medlemssider. Eller du kan kontakte DanCenters salgsafdeling mandag - fredag fra 10 - 16 på tlf.: 70 13 16 16 og oplys hvilken rabatordning du er tilknyttet. Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at tilføje en rabatkode, når din booking er gennemført.
Kan jeg ændre min bestilling til et andet feriehus eller feriecenter?
- Du kan til enhver tid ændre eller afbestille din booking. Det sker i henhold til de generelle afbestillingsbetingelser jf. punkt 6 og 7 i DanCenters generelle lejebetingelser. Du kan foretage ændringer eller afbestille opholdet via dit online lejebevis. Du kan tilgå dit online lejebevis fra linket i bekræftelsesemailen.
Kan jeg ændre min bestilling til en anden periode?
- Du kan til enhver tid ændre eller afbestille din booking. Det sker i henhold til de generelle afbestillingsbetingelser jf. punkt 6 og 7 i DanCenters generelle lejebetingelser. Du kan foretage ændringer eller afbestille opholdet via dit online lejebevis. Du kan tilgå dit online lejebevis fra linket i bekræftelsesemailen.
Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål? Kontakt os her!